- Wykonawca realizuje w tej chwili roboty ziemne, związane z wykonaniem koryta pod warstwy konstrukcyjne nasypu, zaczynają się roboty związane z przezbrojeniem, tam gdzie są kolizje z mediami. Mamy nadzieję, że z końcem roku uda nam się wykonać pierwsze warstwy konstrukcyjne wraz z pierwszą warstwą bitumiczną podbudowy - informuje Karol Rożek, wicedyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstanie około 3 kilometrów obwodnicy po stronie północno-wschodniej Kazimierzy Wielkiej oraz fragment obejścia miasta po stronie południowo-zachodniej. Północno-wschodnia część obwodnicy rozpocznie się na wiodącej ze Skalbmierza i Cudzynowic drodze nr 768. Jej pierwszym obiektem ma być rondo usytuowane między stacją benzynową Rolmet a sklepem Media Expert. Stąd, nowym śladem, obwodnica zostanie poprowadzona do drogi nr 776, z którą połączy się kolejnym rondem. Dalej obwodnica pobiegnie do ulicy Koszyckiej i włączy się w nią. Południowe obejście ma liczyć 1,4 kilometra, zacząć się na Koszyckiej i połączyć z drogą nr 776 na istniejącym już rondzie - skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Tadeusza Kościuszki.
Jednym z elementów inwestycji będzie budowa mostu na rzece Małaszówce.
Termin realizacji inwestycji upłynie w październiku 2021 roku. - Nic nie wskazuje na to, że jest on zagrożony. Natomiast dużą niewiadomą jest trwająca pandemia. Do tej pory pojawiły się pewne ograniczenia, które odczuwają również wykonawcy. Pojawiają się problemy z dostawą materiałów oraz ze składem osobowym na budowie. Na tę chwilę jednak, prace odbywają się jednak zgodnie z harmonogramem - tłumaczy Karol Rożek.
Wybudowana obwodnica ma odciążyć centrum Kazimierzy Wielkiej od ruchu tranzytowego ciężkich samochodów. Obecnie tranzyt przebiega wąskimi, ciasno zabudowanymi ulicami: Kolejową, 1 Maja, Sienkiewicza, Koszycką (droga 768), a także Piłsudskiego i Armii Krajowej (droga 776). Nowa droga skróci również czas przejazdu od Jędrzejowa na drodze krajowej S7 do Brzeska na autostradzie A4.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Trakt S.A i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych FART Sp.z o.o. Szacunkowa całkowita wartość projektu (z kosztami wykupu gruntów), to ponad 53 miliony złotych, wartość prac projektowych i budowlanych - około 38 milionów.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?